Nieuwe Volkswagen e-up!

Written by on 3 april 2015 in 100% elektrisch - No comments



De nieuwe Volkswagen e-up! is de eerste 100% elektrische auto die de Duitse autofabrikant op commercieel op de markt heeft gebracht. De kleine auto is standaard, dus met verbrandingsmotor, al zeer populair Een elektrische variant kan dit alleen maar versterken: compact, wendbaar, uitermate zuinig en schoon en technisch zo ontwikkeld dat je in theorie 160 kilometer kunt rijden op een volle accu. De nieuwe Volkswagen e-up! is vanaf 2014 op de markt!



Nieuwe Volkswagen e-up! (2014)

De nieuwe Volkswagen e-up! is de eerste volledig elektrisch aangedreven auto die het Duitse automerk in haar assortiment heeft opgenomen. Een ander model dat snelt volgde is de Volkswagen e-Golf. Met deze elektrisch aangedreven modellen laat Volkswagen duidelijk zien wat zij in huis heeft op het gebied van innovatieve technologie. En dat zij de toekomst van het schone, ‘groene’ rijden zeer serieus neemt. Daar profiteer jij als consument van: de nieuwe Volkswagen e-up! is een stoere auto, geruisloos, zonder BPM en wegenbelasting en nagenoeg zonder CO2-uitstoot. Je investeert in een hogere aanschafprijs in vergelijking tot bijvoorbeeld een gewone up!, maar dat verdien je met bijzonder lage kosten per kilometer weer terug! Omgerekend ben je nog geen € 3,00 kwijt voor 100 kilometer rijden.

Design

Volkswagen e-up - impressieDe Volkswagen up! maakt deel uit van een drieling met de Skoda Citigo en Seat Mii. De auto’s zijn compacte stadsauto’s. Laat je niet misleiden door omvang van de auto. De wielen zijn op de hoeken van de auto geplaatst, waardoor véél binnenruimte wordt gecreëerd. De gebruikte materialen van de nieuwe Volkswagen e-up! zijn van hoge kwaliteit. De achterklep lijkt helemaal van glas te zijn. De Volkswagen e-up! is alleen als 5-deurs beschikbaar!

Uitrusting

De nieuwe Volkswagen e-up! is standaard compleet uitgerust: 15” lichtmetalen wielen, airbags, boordcomputer, aluminium accenten in en om de auto, climatronic automatische airconditioning, elektrische bediening van ramen, spiegels, LED dagrijverlichting, audio, navigatie en infotainment en nog veel meer. Kortom, zeer compleet voor een kleine auto. Natuurlijk ontbreken de kabels niet om de auto op te laden aan gewone stopcontact of aan een laadpaal.

Techniek / motoren

  • Topsnelheid: 130 kilometer per uur
  • Acceleratie (0-100 km/u): 12,4 seconden
  • Vermogen: 82 pk
  • Gemiddeld stroomverbruik: 11,7 kWh per 100 kilometer
  • Gemiddelde CO2-uitstoot: 0 gram per kilometer
  • Actieradius (alleen elektrisch): 160 kilometer

Volkswagen e-up - ladenDe nieuwe Volkswagen e-up! is voorzien van een 68 kW elektromotor. Deze elektromotor wordt gevoed door een Lithion-ion batterij. Het opladen van de accu doe je met een kabel met stekker aan een laadbron. De batterij is op te laden in een halfuur met een snellader. Aan de (openbare) laadpaal of laadstation duurt dit 4 tot 6 uur. Sluit jij de up! aan op netspanning, oftewel op een gewoon stopcontact, dan laadt de auto zich in 7 tot 9 uur op!

Concurrentie

De concurrentie voor de Volkswagen e-up! bestaat ondermeer uit: Kia Soul EV, Smart Fortwo Electric Drive, Ford Focus Electric, Mercedes Benz B-klasse Electric Drive, Nissan Leaf, Renault ZOE, BMW i3 en de drieling: Mitsubishi MiEV, Peugeot iOn en Citroen C-Zero.

Prijzen en bijtelling

Je hebt al een 100% elektrische nieuwe Volkswagen e-up! vanaf € 25.770,-. Je geniet van belastingvoordeel door het wegvallen van B.T.W. en wegenbelasting (fiscale wet- en regelgeving 2015). Voor de zakelijke rijders: de auto valt vanwege de lage CO2-uitstoot in de 4% bijtelling. Volkswagen biedt voor particulieren een abonnementsservice aan: voor een vast bedrag per maand, rijd jij in een nieuwe Volkswagen e-up en heb je geen omkijken meer naar onderhoud en andere onkosten!

Wil jij meer weten over de nieuwe Volkswagen e-up!, actuele aanbiedingen of misschien over de abonnementsservice? Kijk dan op www.volkswagen.nl

Bekijk het complete overzicht van alle elektrische auto’s op de Nederlandse wegen!



Email this to someoneShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on Twitter

Leave a Comment