Peugeot 508 Hybrid4

Written by on 14 april 2015 in hybride - No comments



De Peugeot 508 is in 2010 door de Franse autofabrikant geïntroduceerd. Het model is niet alleen de opvolger van de succesvolle 407, maar ook van de 607. Peugeot levert vanaf 2012 de 508 optioneel met de door PSA Groep ontwikkelde Hybrid4 motor. De Peugeot 508 Hybrid4 heeft een krachtige dieselmotor én een elektromotor! Vanaf 2015 is de Peugeot 508 Hybrid4 niet meer leverbaar in Nederland.



Peugeot 508 Hybrid4

De Franse autofabrikant Peugeot heeft al vele decennia een sterke troef in het segment van de middenklasse auto’s. De Peugeot 508 is een waardige opvolger van vele succesvolle voorgangers. In 2010 heeft de 508 het stokje overgenomen van de Peugeot 407. Echter, de Peugeot 508 is eveneens het nieuwe vlaggenschip. De grote 607 is niet meer en met de 508 wil Peugeot ook de liefhebbers van deze grote auto verleiden.

Peugeot 508 Hybrid4Vanaf 2012 is de Peugeot 508 Hybrid4 beschikbaar. Deze auto is voorzien van de hybride aandrijving welke Peugeot en Citroen gezamenlijk als PSA Groep hebben ontwikkeld. Een krachtige 2.0 lieter HDI dieselmotor werkt samen met een elektromotor. Eerder heeft Peugeot de Hybrid4 motor geplaatst in de Peugeot 3008. Citroen levert dezelfde techniek in één van haar eigen modellen: de DS5.

In 2015 lanceert Peugeot de nieuwe 508. De nieuwe 508 beschikt over zeer efficiënte benzine- en dieselmotoren. Vooral de dieselmotoren doen hun werk zó goed, dat wil zeggen een laag verbruik en relatief weinig uitstoot, dat Peugeot voorziet dat de Hybrid4 aandrijving in de nieuwe 508 geen zoden aan de dijk zal zetten. De hogere prijs voor de Hybrid4 ten opzichte van de dieselvarianten met dezelfde of zelfs betere prestaties, lijken op voorhand een succes voor de Hybrid4 uitvoering in de weg te staan. Daarom heeft Peugeot in Nederland al na 3 jaar afscheid genomen van de Peugeot 508 Hybrid4.

Design

Het design van de Peugeot 508 is stijlvol, dynamisch en elegant. De auto is in een sedan (berline) en een stationwagen uitvoering beschikbaar. De auto staat op dezelfde bodemplaat als de Citroen C5. Het design van de berline kan tegelijkertijd meerdere doelgroepen aanspreken. De zakelijke bestuurder ziet een stijlvolle zakenauto, waarmee je voor de dag kunt komen. De auto oogt lang, mede door de lage, lange neus en de ver doorlopende daklijn, waardoor de auto een sportieve, dynamische indruk maakt. De stationwagen is een fijne en zeer ruime gezinsauto, waarin overigens ook de zakenman prima voor de dag kan komen.

In 2015 heeft Peugeot de nieuwe Peugeot 508 uitgebracht. Met name uiterlijk zijn de neus en de achterbumper aangepast. De grille staat meer rechtop, terwijl de motorkap juist meer horizontaal is geplaatst. Hiermee is die lange, ‘platgedrukte’ neus verdwenen. Samen met de nieuwe achterbumper geeft dit de auto een krachtigere en moderne uitstraling. Als eerder aangegeven, is deze nieuwe 508 niet meer beschikbaar met de hybride aandrijving. Wel is de hybride aandrijving beschikbaar gebleven in de Peugeot 508 RXH uitvoering!

Uitrusting

De Peugeot 508 Hybrid4 is verkrijgbaar in verschillende standaard uitrustingen: Access, Active, Première, Allure. De uitrusting loopt op van basis tot aan zeer luxe en comfortabel voor de zakelijke rijder. Peugeot heeft veel accessoires en opties, veelal in pakketten aangeboden, waarmee jij jouw Peugeot 508 Hybrid4 naar smaak kunt uitrusten en verder kunt aankleden!

Techniek / motoren

  • Topsnelheid: 210 kilometer per uur
  • Acceleratie (0-100 km/u): 8,6 seconden
  • Gecombineerd vermogen: 200 pk
  • Gemiddelde CO2-uitstoot: 85 gram per kilometer

Peugeot 508 Hybrid4 2De Peugeot 508 Hybrid4 beschikt over een 2.0 liter HDI dieselmotor (163 pk) in combinatie met een elektromotor (37 pk). Het gecombineerde vermogen bedraagt 200 pk. De dieselmotor drijft de voorwielen aan, terwijl de elektromotor de achterwielen aandrijft. Het systeem kent Start&Stop technologie en de transmissie wordt verzorgd door de ETG6 versnellingsbak.

Je kunt zowel volledig op de dieselmotor als ook enkel en alleen op de elektromotor rijden. De beste prestaties levert het systeem in de hybride stand. Zelfs vierwielaandrijving is dan mogelijk. Prestaties worden uitgedrukt in ondermeer het gemiddelde verbruik: 3,3 liter per 100 kilometer. De accu’s worden opgeladen middels het recuperatieve remsysteem. Door vaart te minderen, werkt de elektromotor als dynamo en zet de vrijgekomen remenergie om in stroom. Deze wordt teruggegeven aan de accu’s waarin het wordt opgeslagen!

Concurrentie

De Peugeot 508 Hybrid4 kent concurrentie in onder andere de Citroen DS5, Kia Optima, de Volkswagen Jetta en de middenklasse modellen van premium automerken als Mercedes-Benz, Audi en BMW.

Prijzen en bijtelling

De Peugeot 508 Hybrid4 is nieuw niet meer te krijgen bij de dealer. Zoek je de hybride 508 op diverse websites voor gebruikte auto’s, dan kom je diverse modellen tegen tussen de € 15.000,- en € 25.000,-

Wil jij meer weten over de actuele ontwikkelingen bij Peugeot op het gebied van (semi-) elektrisch rijden? Kijk dan op www.peugeot.nl

Bekijk het complete overzicht van alle elektrische auto’s op de Nederlandse wegen!



Email this to someoneShare on LinkedInShare on Google+Share on FacebookTweet about this on Twitter

Leave a Comment